Emne: Markedsføring
Danske politikere skal forhandle om ny spillpolitikk – vurderer sterke begrensinger i TV-reklame
Idrettspolitikk.no: Danmarks finansminister Rasmus Stoklund går denne uken i forhandlinger med partiene på Folketingets om en ny spillpolitikk, med særlig fokus på reklame for pengespill.
Millionunderskudd for Idrettsgallaen
Sviktende publikums- og sponsorinntekter bidro til at Idrettsgallaen i 2025 gikk 1,68 millioner kroner i minus, melder Trønder-Avisa.
Helseministeren kaller inn idretten til hastemøte om omstridt forskrift
Nye regler knyttet til markedsføring av usunne produkter har skapt usikkerhet og frykt for tapte inntekter i norsk idrett. Neste uke blir det hastemøte for å oppklare.
Alpint og hopp har flest TV-seere – snowboard og kombinert øker mest
Idrettspolitikk.no: Det internasjonale skiforbundet (FIS) har publisert TV-tallene for de forskjellige skidisiplinene for sesongen 2024/25. Totalt sett er alpint overlegent størst (sett av flest), med hopp som en god nummer to. Langrenn på tredje. Men Snowboard og kombinert øker mest.
Hvor ble pengene fra VM-sangen «Waka Waka» av?
Idrettspolitikk.no: Det sørafrikanske bandet Freshlyground krever svar på hvor millioner av kroner fra avspillinger av verdens mest ikoniske VM-låt «Waka Waka» har tatt veien. Pengene skulle gå til veldedighet i Afrika, men siden 2014 er det ingen som vet hvor pengene har tatt veien. Verken FIFA eller Sony Music vil si hvor pengene er blitt av.
«Premier League-kamper i USA før du vet ordet av det»
adidas blir med hopplandslaget til OL til tross for skandalen under ski-VM i Trondheim
Idrettspolitikk.no: adidas og hopplandslaget har nå formelt startet sitt samarbeid, og de tre stripene vil bli godt synlige på norske hoppere frem mot vinter-OL i Milano-Cortina 2026.
Hopplandslaget signerte langvarig millionavtale: – Løfter oss på kort og lang sikt
Hopplandslaget har vært i knestående økonomisk. Nå er en betydelig sponsoravtale på plass, og den omtales som en av de største hopperne har.
«Hvem kan stoppe Saudi Aramco?»
Friidrettsforbundets hovedsponsor avslutter også avtale med Karsten Warholm
Forsikringsgiganten Gjensidige gir seg både som hovedsponsor for Norges Friidrettsforbund og personlig sponsor for Karsten Warholm etter 2024-sesongen.













