Kommentator: Andreas Selliaas
Kommentar

«Er sportsredaksjonen den nye supporterklubben?»

KOMMENTAR: Denne uken hadde TV2 en egen reportasje om Petter Northugs deltagelse på Toppidrettsveka. Den dreide seg mest om den nye solbrillekolleksjonen hans og prisnivået på solbrillene. Er det greit?

Sikkert god markedsføring for den tidligere utøveren, som med denne lanseringen, kanskje gjør et nytt pek til Skiforbundet ved å gå inn som sponsor.

Redaksjonell sak?

Hvorfor får en slik sak redaksjonell plass i TV2 uten merking eller noen vurdering av Northug som har opptrådt som TV2-ekspert i langrenn og fotball(!) det siste året, og som skal delta i TV2-programmet «Landskampen», blant andre sammen med Therese Johaug.

Petter Northug kom på 102. plass i rulleskirennet han deltok på i Toppidrettsveka og både NRK og VGTV beit på stuntet.

Mediebyråene kan bare taste i vei på kalkulatoren for å regne ut verdien på den gratis reklamen han fikk for sine nye raske solbriller.

Rolleblanding

Det har blitt en gjenganger det siste året å omtale rolleblandinger og diffuse grenser mellom journalistisk arbei

Les videre

Logg inn for å fortsette og lese – helt gratis

Logg inn eller opprett konto for å fortsette og lese artikelen.
Du kan når som helst kjøpe et abonnement.

Denne artikkelen handler om: