Manchester City-spiller Erling Braut Haaland skal være ambassadør for Viaplay. Her er han avbildet i sin nye drakt, med Manchester City-flagget i bakgrunn.
Foto: Manchester City
Media

Erling Braut Haaland ambassadør for Viaplay: – Jeg synes denne saken lukter svært dårlig

Idrettspolitikk.no. Fredag 12. august kom det pressemelding om at Erling Braut Haaland skal være med i en eksklusiv dokumentar på Viaplay, som i år tok over Premier League-rettighetene etter TV2.

I tillegg skal han være ambassadør for Viaplay i alle land der de har Premier League-rettigheter.

Det siste reagerer PR-rådgiver Lasse Gimnes på.

– Nå vet jeg ikke hva som ligger inne i denne ambassadørrollen til Haaland, men jeg synes denne saken lukter svært dårlig, sier Gimnes til Idrettspolitikk.no.

Lasse Gimnes har lang fartstid i mediebransjen, som journalist, redaktør og direktør og driver i dag sitt eget PR-byrå GimCom der han har hatt Amedia, Aller Media og Egmont-selskaper som kunder.

Han har også egne avtaler om sponsor- og kommunikasjonshjelp med Karsten Warholm og Johannes Høsflot Klæbo.

Viktig å ha en klar avstand!

Lasse Gimnes mener at det er viktig å ha en klar avstand mellom det redaksjonelle og det kommersielle.

– For meg virker det som om denne armlengdes avstand ikke er realis

LES VIDERE MED PLUSS-ABONNEMENT
MÅNED
110 kr
Alt på idrettspolitikk.no
Abonnementet fornyes automatisk hver måned
ÅR
1000 kr
Alt på idrettspolitikk.no
Abonnementet fornyes automatisk hvert år
Denne artikkelen handler om: