«Klæbo er ikke Northug»
Det er bitende ironisk at samme uke som Medietilsynet presenterer sin rapport om NRKs bidrag til mediemangfold, så er det Johannes Høsflot Klæbo som bidrar til den viktigste mediepolitiske debatten på denne siden av sommeren.
Logonekt
Medietilsynets rapport er på 357 sider som få har lest, Klæbo trengte bare en langrennsdress uten sponsorlogo av et mediehus for å lage fyr i teltet.
Striden rundt Klæbo i denne sammenheng dreier seg om at han ikke vil bære logoen Viaplay, en strømmetjeneste som NENT som er rettighetshaver til blant annet langrenn eier.
Skal vi ta Klæbo på ordet, ønsker han ikke å gå med logoen til et mediehus fordi det bryter med hans forståelse av uavhengighet i mediene.
Han sier at dette er en prinsipiell holdning og har ikke noe med at NENT har fått skirettighetene i årene fra
Logg inn for å fortsette og lese – helt gratis
Logg inn eller opprett konto for å fortsette og lese artikelen.
Du kan når som helst kjøpe et abonnement.