Foto: Pixabay/Kelvin Stuttard
Kommentar

«Premier League skal styrke TV2s egne tjenester»

KOMMENTAR: Blant Premier League-entusiaster som teller kronene for å se favorittlaget sitt i England var det hissig stemning i går. TV2 varslet at abonnementet øker med 200 kroner for distributører som sender Premier League. For mange er dette for mye.

For TV2 kan dette være en måte å peke nese på til distributører som de regelmessig krangler med om prisen på sine tjenester.

Senest i juni i år var det stor konflikt mellom TV2 og Telia/Get om prisen for hele TV2-pakka.

Da tjente Telia/Get ca. en million om dagen på konflikten fordi de ikke betalte TV2 i flere uker og heller ikke skrudde ned prisen til sine kunder.

Distributørene er i tilsvarende konflikter med TV2 stadig vekk og jeg tror det er i den sammenheng prisøkningen til TV2s Premier League-produkt må ses.

Slike konflikter er et tveegget sverd for TV2.

Avtalene med distributørene (Altibox, Get/Telia, Canal Digital, Riks-TV osv.) gir store inntekter fordi det dreier seg om mange abonnenter som får TV2 i sin obligatoriske kanalpakke.

Samtidig gir disse konfliktene et incentiv til TV2 om å

Les videre

Logg inn for å fortsette og lese – helt gratis

Logg inn eller opprett konto for å fortsette og lese artikelen.
Du kan når som helst kjøpe et abonnement.

Denne artikkelen handler om: