«Høydehus for å redde klimaet?»
Eieren av Ineos Sir Jim Ratcliffe, er Storbritannias rikeste mann og firmaet hans er en av verdens største produsenter av plast.
Det absurde med dette tilfellet av navnebytte er at Team Sky for bare ett år siden promoterte kampanjen Ocean Rescue, en kampanje som satt søkelyset på plastforurensing i havet!
Når idretten tar bort fokus
Miljøorganisasjoner har kalt den nye sponsoravtalen for «green-washing», altså å bidra til å gi et selskap ufortjent positiv PR, i dette tilfellet på miljøområdet. Sykkel er jo et miljøvennlig fremkomstmiddel?
Sykkel har god tradisjon for å hoppe på store penger og på den måten bidra med PR for tvilsomme bidragsytere. UAE (som blant andre Aleksander Kristoff sykler for), Bahrain og Astana er alle lag som er anklaget av menneskerettighetsorganisasjoner over hele ver
Logg inn for å fortsette og lese – helt gratis
Logg inn eller opprett konto for å fortsette og lese artikelen.
Du kan når som helst kjøpe et abonnement.